سبد خرید - 0 مورد

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مواد غذایی کلاژن ساز

مواد غذایی کلاژن ساز

کلاژن چیست؟

کلاژن ماده ای است که بدن را در کنار هم نگه می دارد. این پروتئین ساختاری که فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است ، به عنوان یک عنصر سازنده برای استخوان ها ، دندان ها ، عضلات ، پوست ، مفاصل و بافت های همبند شما عمل می کند. باعث ظاهر پوستی صاف و بدون گودی می شود و قدرت استخوان ها و عضلات را فراهم می کند.

فواید Collagen چیست؟

این پروتئین قدرتمند قادر به بسیاری از عملکردهای ضروری بدن است.

از سلامت ماهیچه ، مفصل و بافت پشتیبانی می کند.
پوست را سفت می کند و باعث کاهش چین و چروک می شود.
سلامت روده را بهبود می بخشد.
می تواند به درمان آرتروز کمک کند.

چگونه خوردن برخی غذاها تولید Collagen را افزایش می دهد؟

شما می توانید با مصرف دو نوع ماده غذایی مختلف ، سنتز کلاژن بدن خود را به طور طبیعی افزایش دهید:

غذاهایی که منابع طبیعی Collagen هستند.
غذاهایی که حاوی مواد مغذی شناخته شده برای تولید Collagen هستند

خوردن مواد غذایی [غنی از کلاژن] مانند گوشت ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و لبنیات می تواند به بدن در ایجاد کلاژن کمک کند.

راه دیگر برای افزایش تولید Collagen خوردن غذاهایی با مواد مغذی خاص تقویت کننده کلاژن است. مس ، روی و ویتامین C با همکاری یکدیگر در بافت پیوندی برای کمک به استحکام و کشش کلاژن کمک می کنند. خوردن غذاهایی که حاوی یک (یا بیشتر) از این مواد مغذی هستند می تواند به افزایش کلاژن کمک کند.

غذاهای غنی از Collagen به طور طبیعی چیست؟

هر یک از غذاهای زیر به دلیل کلاژنی که به طور طبیعی در استخوان های حیوانات یافت می شود ، دارای Collagen زیادی هستند.” متداول ترین منابع غذایی کلاژن عبارتند از:

گوشت بدون چربی:

از آنجا که Collagen فراوان ترین پروتئین در پستانداران است ، جای تعجب نیست که در انواع مختلف گوشت غنی از پروتئین از جمله گوشت گاو و مرغ یافت می شود. بعلاوه ، همانطور که وایت یادداشت می کند ، منابع گوشتی شامل استخوان و یا بافت همبند (مانند استیک ریبای یا بال مرغ) به ویژه از نظر Collagen غنی هستند زیرا این ماده اصلی ترین ترکیب بافت های گفته شده است. گردن و غضروف مرغ می توان برای درمان موفقیت آمیز آرتروز به دلیل فراوانی Collagen استفاده کرد.

ماهی:

تا آنجا که به غذاهای غنی از Collagen مربوط می شود ، آبگوشت استخوان مرسوم ، ماده ای است که مردم بیشتر با آن آشنا هستند. Gariglio-Clelland توضیح می دهد: “آبگوشت استخوان یک گزینه محبوب برای به دست آوردن کلاژن بدون مکمل است.” “این ماده با جوشاندن استخوان های حیوانات با مایع و مقداری سرکه در مدت زمان 12 تا 24 ساعت برای استخراج Collagen از بافت همبند حیوان ساخته می شود.” استخوان های حیوانات همچنین منبع طبیعی ژلاتین هستند که به خودی خود مملو از Collagen است.
آب قلم، آبگوشت استخوان: مانند سایر حیوانات ، ماهی و صدف دارای استخوان ها و رباط هایی هستند که از کلاژن ساخته شده اند و این باعث می شود که آنها منبع طبیعی ماده جمع کننده پوست باشند. طبق یک مطالعه در مجله Food and Nutrition Sciences ، کلاژن ماهی حتی ممکن است به Collagen موجود در گوشت های بسته بندی شده پروتئین مانند گوشت گاو یا گوشت خوک ارجح باشد. طبق تحقیقات انجام شده ، کلاژن ماهی در مقایسه با منابع کلاژن گاوی یا خوک ، 1.5 برابر کارآمدتر در بدن جذب می شود. با توجه به اینکه کلاژن ماهی با کارآیی بیشتری جذب می شود (و بنابراین با سرعت بیشتری وارد جریان خون می شود) یکی از بهترین منابع Collagen محسوب می شود. و وقتی در خانه ماهی درست می کنید ، حتماً پوستتان را پایین بیاورید. پوست ماهی که برای کمک به بهبود سوختگی قربانیان استفاده شده است ، مملو از Collagen است.

تخم مرغ:

کلاژن به طور طبیعی در پوسته و سفیده تخم مرغ یافت می شود. در مجموع ، سفیده تخم مرغ حاوی 18 اسید آمینه و همه  اسید آمینه های ضروری است.

به طور خاص ، نوع کلاژن موجود در سفیده تخم مرغ گلوکوزامین سولفات ، سولفات کندرویتین ، اسید هیالورونیک و سایر اسیدهای آمینه ضروری برای تولید کلاژن را تأمین می کند.

مطالعات نشان داده است که این مواد می توانند به ساختن بافت های همبند ، بهبود زخم ها ، افزایش توده عضلانی و کاهش درد یا سفتی کمک کنند. در حقیقت ، در مطالعه ای در سال 2015 ، محققان دریافتند که غشاهای پوسته تخم مرغ می توانند تأثیرات مثبتی در مهار پیری پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه UVB داشته باشند.

کدام غذاها تولید Collagen را افزایش می دهند؟

وقتی صحبت از چگونگی افزایش Collagen است ، وایت توضیح می دهد که سه ماده اصلی برای یادآوری وجود دارد:

ویتامین C کلاژن را سنتز می کند.
روی با نقش یک کوفاکتور (فعال کننده پروتئین های ضروری) به تولید کلاژن کمک می کند.
مس با فعال سازی آنزیم لیزیل اکسیداز برای ایجاد بلوغ کلاژن به تولید کلاژن کمک می کند. مس برای عملکرد مناسب کلاژن پیوندهایی را درون کلاژن ایجاد می کند. اگر کلاژن آسیب دیده باشد ، مس به ترمیم آن در کشش کمک می کند.

برای دریافت ویتامین C  ، روی و مس از مواد غذایی، برای افزایش کلاژن سازی باید از منابع زیر تغذیه کرد:

مرکبات : گریپ فروت ، پرتقال ، نارنگی
آجیل و دانه ها: تخمه کدو، بادام هندی ، بادام ، دانه کنجد
سبزیجات برگدار: کلم پیچ ، اسفناج
فلفل دلمه ای قرمز
صدف خوراکی

elnaz fatehinia وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *