سبد خرید - 0 مورد

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

8 فواید سلامتی غذاهای دریایی

8 فواید سلامتی غذاهای دریایی

همه ما می دانیم که غذای دریایی برای سلامتی مفید است. این راهی برای ایجاد پوستی بدون لک و صاف است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید مصرف ماهی ، صدف ، میگو و موارد دیگر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید …

حتما شنیده اید که غذاهای دریایی راهی برای داشتن پوستی سالم و زرق و برق دار است. این ماده با پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین A ، E و غیره غنی شده است. جدا از فواید مختلف سلامتی ، غذاهای دریایی درخشش ، لطافت و سلامت پوست شما را حفظ می کنند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا باید در رژیم غذایی خود غذاهای دریایی داشته باشید.

1.مواد مغذی ضروری:

غذاهای دریایی پر از ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی از جمله ویتامین D ، ویتامین های B کمپلکس ، ویتامین B هستند – که بر متابولیسم، غلظت ، تولید انرژی و به طور کلی رفاه تأثیر می گذارد. ماهی قزل آلا سرشار از ویتامین A است و دارای پوستی چرب غذاهای دریایی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن حاوی ویتامین D هستند . غذاهای دریایی راهی عالی برای وارد کردن مواد مغذی ضروری به رژیم غذایی با تنوع زیاد است.

2. سلامت پوست:


هیچ راه انکاری برای اینکه که پوست شما به طور قابل توجهی تحت تأثیر آنچه می خورید قرار می گیرد ، نیست. غذاهای دریایی تمایل زیادی به اسیدهای چرب امگا 3 دارند که پوست شما از آنها برای محافظت در برابر اشعه UV استفاده می کند. همچنین در تحقیقات اخیر گفته شده است که روغن ماهی می تواند به کاهش آکنه و سایر موارد پوستی کمک کند.

3. سلامتی مشترک :

ثابت شده است که به طور منظم غذاهای دریایی در رژیم غذایی شما علائم آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد که باعث تورم مفاصل می شود. همچنین یک رابطه بین چربی های امگا 3 و آرتروز وجود دارد.

4. قدرت مغزی را تقویت می کند :

تحقیقات نشان داده است که امگا 3 موجود در غذاهای دریایی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد و DHA و EPA در اسیدهای چرب امگا 3 باعث رشد طبیعی مغز در کودکان خردسال می شود.

5. سلامتی قلب :

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در غذاهای دریایی با وجود شناخته شدن برای سلامت عمومی ، بیشتر به دلیل مزایای آن برای سلامت قلب شناخته می شوند. آنها تا حد زیادی خطر وقایع قلبی عروقی مانند حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهند.

6. چشم و سلامت :

مطالعات نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در غذاهای دریایی احتمال دژنراسیون ماکولا (شایع ترین علت کوری در کهن سالان)  را کاهش می دهد . همچنین اعتقاد بر این است که صدف می تواند به بهبود دید در شب کمک کند و ماهی های غنی از روغن به طور منظم به روشن و سالم نگه داشتن چشم کمک می کنند.

7. مزایای بارداری :

مطالعات نشان می دهد که غذاهای دریایی از نظر وزن هنگام تولد فواید مثبتی دارند زیرا باعث رشد مناسب جنین می شود و برای رشد سیستم عصبی مرکزی ضروری است. داشتن رژیم غذایی غنی از غذاهای دریایی نیز ممکن است در کاهش زایمان زودرس کمک کند.

8. مبارزه با افسردگی

بین مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و خطر افسردگی ارتباط وجود دارد. پیشنهاد شده است که یک روش درمانی مناسب برای افسردگی نیز باشد. اگر به دنبال یک داروی طبیعی و بدون دردسر برای کمک به درمان افسردگی در طولانی مدت هستید ، افزایش غذاهای دریایی در رژیم غذایی ممکن است یک گزینه باشد.

elnaz fatehinia وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *